Klachten procedure.
Heeft u een klacht?
Als u ontevreden bent over de zorg of begeleiding, bijvoorbeeld over meningsverschillen, de omgang met u, of een privacy kwestie, kunt u dit met ons bespreken.
Wat kunt u doen bij een klacht?
We raden u aan om uw zorgen of ontevredenheid rustig met ons te bespreken. Neem contact op met ons of met de medewerker en plan samen een geschikt moment om dit in alle rust te bespreken. Natuurlijk bent u van harte welkom om een betrokken mantelzorger mee te nemen naar het gesprek. Ons doel is om samen een oplossing te vinden die voor u werkbaar is en uw gevoel van vertrouwen herstelt.
Wilt u liever een onafhankelijke vertrouwenspersoon spreken? Neem contact op met Marion Stumpf (0343-511288 of contact@ficasa.nl). Zij kan u begeleiden of verwijzen naar een externe vertrouwenspersoon.
Externe klachtenfunctionaris
U kunt uw klacht ook indienen bij Klachtenportaal Zorg (info@klachtenportaalzorg.nl), waar een onafhankelijke, onpartijdige klachtenfunctionaris helpt bij het vinden van een oplossing. Deze functionaris bemiddelt, met als doel te komen tot een oplossing van uw klacht en herstel van de relatie.
Geschillencommissie
Als de klacht niet opgelost wordt, kunt u terecht bij de Stichting Geschilleninstantie KPZ (secretariaat@geschillencommissiekpz.nl), waar Ficasa bij is aangesloten.
Voor meer informatie kunt u terecht bij het Landelijk Meldpunt Zorg, dat advies en ondersteuning biedt bij klachten. Het LMZ lost niet zelf de klacht op, maar geeft wel aan welke stappen mensen met een klacht kunnen zetten. Ook bewaakt het de afhandeling van klachten.